сряда, 5 декември 2012 г.

Голяма саварина със сметана



Продукти:
1/2ч.ч. топло прясно мляко
20г прясна мая
3с.л. захар
3 яйца
3с.л. разтопено масло
3 - 3,5ч.ч. брашно
щипка сол
1/2ч.ч. стафиди, сушени плодове или ядки
сироп:
1,5ч.ч. захар
1,5ч.ч. вода
2-3с.л.ром или коняк
или есенция
за украса:
200мл сладкарска сметана
плодове


   Маята се разтваря в топлото мляко, добавя се 1с.л. захар и 2с.л. брашно. Кашичката се оставя на топло да шупне.
   Брашното се пресява, оформя се кладенче и в него се изсипват леко разбитите с останалата захар яйца, разтопеното топло масло, шупналата смес с маята и щипка сол. Замесва се меко тесто. Поставя се в намаслена купа, покрива се с кърпа или свежо фолио и се оставя на топло да удвои обема си за около 1 - 1,5 часа.
   Втасалото тесто се изсипва на плота, разплесква се и се поръсват стафидите, нарязаните сушени плодове или ядки. Измесва се добре, докато се разпределят равномерно навсякъде. Форма за кекс* се намаслява и набрашнява(ако е силиконова не се маже с нищо) и се поставя тестото. Оставя се за 20-25 мин. да се надигне и се изпича в предварително загрята фурна, на 180С до суха клечка. Охлажда се на решетка и се оставя да престои на стайна температура 2-6 часа.
   Сварява се сироп от захарта и водата, ароматизира се с алкохола или есенцията и се оставя да изстине. Саварината се обръща в поднос и с помощта на малка лъжичка се сиропира, докато поеме цялото количество сироп.
   Сметаната се разбива и със сладкарски шприц се украсява върха на саварината. Сладкиша престоява няколко часа в хладилник! Преди разрязване се нареждат и  плодовете.
   Да ви е сладичко!

   * Вместо в голяма форма тестото може да се разпредели в малки къдрави метални формички и да се изпекат порционни саваринки.

7 коментара:

на гости в моята кухня /Mim's sweet things каза...

изглежда страхотно,не съм правила,не съм и опитвала!
Преди мноого години сякаш се правиха,но ми е блед спомен!
Хубав ден

Анонимен каза...

Чудесно изглежда,решила съм да пробвам дано се получи ,но имам един въпрос към Веси какъв вид сметана ползваш че така добре се оформя като я шприцоваш или има трик при разбиването

Иглика каза...

Перфектно изглежда саварината, никога не съм пробвала, трябва да се поправя някой ден!

tillia каза...

Много ме изкушава тази саварина! Сочна, със сметана и плодове - вкусно!
Поздравления!

Соня Шатева - Моето сладко хоби каза...

много обичам този десерт, спомен от детството ми !А не съм се сещала да го правя!Благодаря за рецептата!Прекрасна е твоята голяма саварина!Поздрав и хубав празник!

dunia53 каза...

Непременно ще се прави,но моят въпрос е може ли тестото да се замеси в хлебопекарната и там да втаса,а после да се процедира по рецептата за печене.Такива рецепти от детството ми напомнят за изминалите хубави дни.

María каза...

Una verdadera maravilla, me ha encantado, con esa altura tiene que tener una miga deliciosa. Besicos